למרות שבעולם מוכנים לשינוי ולמהפכה בתחום הרכבים ומפעילים את כל המשאבים במטרה לייצר מליוני מכוניות חשמליות בשנה, אצלנו בישראל, הממשלה עדיין לא מאפשרת את התנאים לשינוי אמיתי, מה שממשיך לזהם את האוויר שלנו ולפגוע בסביבה. כאן עדיין אין תשתיות הטענה מתאימות לרכבים חשמליים ולכן אנחנו עדיין נמצאים מאחור. אם מסתכלים על התמונה הכללית מגלים שבישראל יש פחות מ-1,000 רכבים חשמליים בסך הכל כולל רכבים פרטיים ואוטובוסים.

יש עוד כמה מאות של רכבים חשמליים המיועדים לחקלאות ואופנועים המתאימים לנסיעת כביש. במידה וכן היינו מוכנים, אפשר היה לצפות כמות גדולה בהרבה של רכבים חשמליים מה שכמובן היה גם מקטין את הרעש במרכזי הערים הגדולות ואת זיהום האוויר בצורה משמעותית. במקביל, השינוי הזה גם צפוי להעניק תועלת למשק הישראלי באופן כללי.

אז למה בעצם זה מתעכב?

  1. המדינה מקשה על יבואנים בכל מה שקשור לתשתיות מתאימות ודברים נוספים הקשורים להסכמים של חברת החשמל.
  2. בהיבט הכלכלי צריך להשקיע מליונים וליצור שיתוף פעולה מלא בין חברת החשמל, רשויות המעניקות אישורים להקמת תשתיות מתאימת ורשות החשמל
  3. המתנה להמתנה לתקנים אירופאיים

לסיכום, בעוד בסין החלו להחליף כבר לפני מספר שנים את כל צי האוטובוסים הנוסעים בערים לחשמליים ויש בה כבר למעלה מ-150 אלף אוטובוסים חשמליים ובאירופה יש כבר אלפי אוטובוסים חשמליים גם כן, בישראל גם בנושא הזה אנחנו נשארים מאחור ומחכים לשינוי מהיר שישנה לגמרי את חווית הנהיגה, יעודד שמירה על הסביבה ויפחית בצורה משמעותית את זיהום האוויר.